Publications, articles, podcasts...
Utforska forskning och insikter från DUTAR-projektet, där vi undersöker och implementerar användningen av Extended Reality (XR) inom utbildningssektorn. Våra publikationer täcker en rad ämnen, inklusive:
- Pedagogiska metoder och XR: Upptäck hur XR-teknologier kan förbättra lärandeupplevelser och engagera studenter på nya och innovativa sätt.
- Tekniska lösningar och implementering: Läs om de senaste tekniska framstegen och hur de kan integreras i klassrummet för att stödja interaktivt och immersivt lärande.
- Fallstudier och praktiska exempel: Få insikt i verkliga tillämpningar av XR i undervisningen.
- Framtidens utbildning: Utforska visioner och prognoser för hur XR kommer att forma framtidens utbildningslandskap.
Vårt mål är att dela kunskap och främja en djupare förståelse för hur XR kan användas inom utbildningen. Vi hoppas att dessa publikationer inspirerar och stödjer lärare, forskare och teknologer i deras strävan att skapa engagerande och effektiva lärmiljöer.
Publikationer
Embracing soft skill development with VR – Training presentation skills in an introductory course
Åbo Akademi University’s VR Integration
Author
Gugenishvili, Ilia. / Embracing soft skill development with VR – Training presentation skills in an introductory course. 2024. DUTAR – Digitalisering av undervisningen för tillgänglighet, attraktion och relevans, Åbo Akademi - School of Business and Economics.
Access to the document
Virtual reality can change attitudes and nudge the behavior of city inhabitants
Research
Author
Gugenishvili, I., & Nyström, A.-G. (2022). Virtual reality can change attitudes and nudge the behavior of city inhabitants (1–2022).
Access to the document
Virtual reality and charitable giving–the role of space, presence, and attention
Research
Author
Gugenishvili, I., & Nyström, A.-G. (2023). Virtual reality and charitable giving–the role of space, presence, and attention. 32nd European Conference of the International Telecommunications Society (ITS): “Realising the digital decade in the European Union – Easier said than done?,” Madrid, Spain.
Embracing soft skill development with VR – Training presentation skills in an introductory course
Åbo Akademi University’s VR Integration
Author
Gugenishvili, Ilia. / Embracing soft skill development with VR – Training presentation skills in an introductory course. 2024. DUTAR – Digitalisering av undervisningen för tillgänglighet, attraktion och relevans, Åbo Akademi - School of Business and Economics.
Access to the document
Virtual reality can change attitudes and nudge the behavior of city inhabitants
Research
Author
Gugenishvili, I., & Nyström, A.-G. (2022). Virtual reality can change attitudes and nudge the behavior of city inhabitants (1–2022).
Access to the document
Virtual reality and charitable giving–the role of space, presence, and attention
Research
Author
Gugenishvili, I., & Nyström, A.-G. (2023). Virtual reality and charitable giving–the role of space, presence, and attention. 32nd European Conference of the International Telecommunications Society (ITS): “Realising the digital decade in the European Union – Easier said than done?,” Madrid, Spain.
Stay tuned for...
Beyond the Closet: The Era of Digital, VR, and Metaverse Fashion
Research
Author
Gugenishvili, I., & Silagadze, N. (In press). Beyond the Closet: The Era of Digital, VR, and Metaverse Fashion. SAGE Publications: SAGE Business Cases Originals.
TBA
VirtualSpeech: Harnessing Virtual Reality for Soft Skills Development
Research
Author
Gugenishvili, I., & Chunashvili, N. (Under review). VirtualSpeech: Harnessing Virtual Reality for Soft Skills Development. In Sage Business Cases. Sage Publications, Inc.
TBA
Looking Beyond the Hype of Augmented and Virtual Reality
Research
Author
Silagadze, N., & Gugenishvili, I. (Under review). Looking Beyond the Hype of Augmented and Virtual Reality. In Sage Business Cases. Sage Publications, Inc.
TBA
Challenges and Opportunities of VR-based training in Higher Education
Research
Author
Gugenishvili, I., Chunashvili, N., Nyström, A.-G., & Barner-Rasmussen, W. (Work in progress). Challenges and Opportunities of VR-based training in Higher Education.
TBA
Breaking Virtual Barriers: Assessing and Enhancing Readiness for VR Integration in Education
Research
Author
Gugenishvili, I., Chunashvili, N., Nyström, A.-G., & Brännback, M. (Work in progress). Breaking Virtual Barriers: Assessing and Enhancing Readiness for VR Integration in Education.
TBA